Review | TV-Première seizoen 2 van Fien & Teun!

IMG_4692aFien en Teun zijn een lieve boerinnetje en vrolijke boertje, die wonen in het dorpje Molenwaard op een boerderij. Hier nemen ze kinderen mee op avonduur en leren ze ze over het verzorgen van dieren, de natuur en de herkomst van voedsel. Vanaf vandaag zijn ze terug bij RTL Telekids met nieuwe aflevering. Ter ere hiervan was er een speciale TV-Première op Geitenboerderij het Geertje, in een koeienstal, tussen de echte koeien. Samen met Fien & Teun keken we voor Wij Testen Het de eerste aflevering van seizoen 2.

Gastblogger
Vorige week las ik een oproepje van Wij Testen Het, dat ze op zoek waren naar gastbloggers om af en toe voor ze naar een event te gaan. Omdat wij altijd wel in zijn voor een leuk uitje, heb ik me meteen aangemeld. Ik kreeg vrijwel meteen een mailtje terug, dat er op vrijdag 29 april de TV-premiere gevierd zou worden van het tweede seizoen van Fien & Teun op de Geitenboerderij het Geertje. Nou is dit voor ons praktisch om de hoek. Na wat schuiven met werk/creche/BSO dagen, was het voor ons geen probleem om daar heen te gaan. We hadden een vriendinnetje te logeren i.v.m. de vakantie, maar dat was geen probleem en zij mocht ook mee.

Fietsen
Omdat Papa’s Liefste wel gewoon moest werken, besloten we naar ’t Geertje te fietsen. Het weer klaarde op, maar het bleef nog wel hard waaien. Omdat het vriendinnetje geen fiets bij zich had, konden de dames elkaar afwisselen met het fietsen. Kleine Zus kon in de bakfiets en de andere dame achterop. We fietsen door het park naast ons huis, langs de volkstuintjes en daarna door het rustieke Zoeterwoude-dorp. Een mooie fietstocht, waar wel veel vogels zagen, fazanten en een fuit met jonge op haar rug. Ongelooflijk hoeveel natuur er naast ons huis al te vinden is.

TV-premiere
Na een dik halfuur, kwamen we enigszins verwaaid aan op de Geitenboerderij het Geertje. IMG_4815IMG_4656aDaar werden we ontvangen in de koeienstal met appelsap en koffie met een stuk cake. De meiden kreeg ook nog een knuffel van Fien en een vlaggetje. We vonden een mooi plekje op de strooibalen. Kleine Zus vond het allemaal wat spannend en bleef liever bij mij op schoot zitten.
Na een hartelijk welkom door Van Hoorne Entertainment, werden Fien & Teun er ook bij geroepen. 2 Levensgrote Fien en Teun kwamen daarop de koeienstal ingelopen. De kinderen vonden dat fantastisch natuurlijk en zwaaide met hun vlaggetjes en knuffels. Na een liedje en dansje, mochten we dan de allereerste aflevering van het nieuwe seizoen bekijken. Kleine Zus heeft er met open mond naar gekeken.
IMG_4692a
Na afloop was er nog een persmomentje en werd er een groepsfoto gemaakt met alle aanwezige kinderen. Nou ja, bijna alle kinderen, want Kleine Zus bleef liever bij mij.
Er was ook nog gelegenheid om samen met Fien en Teun apart op de foto te gaan. Dat wilde de grote meiden wel! Op de weg naar buiten kregen we ook nog goodiebag en een stuk heerlijke pannenkoek. Alleen daarom zou je al eens naar ’t Geertje moeten gaan.

De middag op de Boerderij
Het feest was nog niet voorbij, want alle kinderen hadden ook nog een activiteitenkaart gekregen. Daarmee konden ze een ritje maken op de pony’s (favoriet bij de meiden), biggetjes tellen, kippen en koeien zoeken en geitjes melk geven. Met name dat laatste was iets waar Kleine Zus heel erg blij van werd. Zij is onze boerinnetje in de dop. Niet bang voor dieren (in tegenstelling voor Grote Zus, die is al bang voor een onweersvliegje ;)) en zorg elke dag voor onze moestuintje. Wij gingen dus als eerste een flesje halen, terwijl de dames naar de pony’s gingen. Fien & Teun kwamen ook nog de geitjes een flesje geven.

IMG_4726b IMG_4717 IMG_4726a
IMG_4790 IMG_4733 IMG_4828

Na nog een rondje in de speeltuin, gingen we nog een keertje terug naar de koeienstal, waar Fien en Teun nog een paar liedjes zongen uit de eerste serie. Deze keer zaten alle drie de dames helemaal vooraan, maar op de foto wilde Kleine Zus nog steeds niet.IMG_4851

Weer naar huis
Natuurlijk moesten we ook nog terug naar huis fietsen. De wind was iets gaan liggen, en terug lijkt altijd korter dan heen. Maar de meiden waren allemaal doodmoe van de middag. Kleine Zus had zich al
heel snel opgerold op het bankje van de Bakfiets en sliep in no-time. IMG_4863De andere twee dames wisselde om de 5 minuten van fiets. Het koste wat bloed, zweet en tranen, maar we kwamen uiteindelijk zeer voldaan thuis.
De volgende dag hebben we meteen alle oude afleveringen weer eens gekeken op Netflix en werd er veel geknuffeld met de nieuwe knuffels.

2 mei begint het nieuwe seizoen van Fien & Teun en zal rond 11:00 uur te zien in het Minikids blok bij RTL Telekids op het kanaal van RTL 8.