Weekoverzicht | Fotoblik week 29

weekoverzichtWe zijn lekker op vakantie. Daarom is het weekoverzicht van deze week ook iets langer dan anders, omdat we natuurlijk op vakantie meer beleven dan op een normale doordeweekse dag. Hopelijk heb jij ook vakantie en heb je even de tijd en rust om er voor te gaan zitten 🙂

Zondag 17 juli 2016

Voor het eerst in 5 jaar hoefde ik niet vroeg op te staan voor Werfpop. Toen ik wakker werd, kreeg ik wel een berichtje van de organisatie dat er voor ons backstage passen klaar lagen. Heel lief.
De ochtend besteden we eerst aan het inpakken van de spullen voor de vakantie. Tante G kwam nog even langs op de koffie en had de jas van Grote Zus bij zich, die ze vergeten was bij opa. Tegen een uur of 15.00 gingen we richting het Leidse Hout. Backstage kregen we een mooi polsbandje (vinden de meiden het mooiste) en daarna meteen naar de schommels. De Backstage is opgebouwd op een kleiner veldje van het Leidse Hout en daar staan ook schommels. Altijd een succes bij mijn meiden, maar ook bij de artiesten.
Op het grote veld was het al lekker druk en het zonnetje scheen heerlijk. Bij de kinderactiviteiten kwamen we onze vrienden tegen. De kinderen gingen knutselen en wij drinken een biertje in het gras. Om 16.00 was er een kindervoorstelling van Lejo en dat wilde de meiden wel graag zien. De voorstelling is mss voor kinderen, maar een heleboel grote mensen vonden het ook erg leuk! We konden helaas niet veel langer blijven, want we hadden ook nog een verjaardag van Grote Zus haar beste vriendin. Daar konden we ook nog lekker in de tuin zitten.

IMG_7858 IMG_7854 IMG_7855
Eenmaal weer thuis gingen de meiden in bad en sprong ik nog snel op de fiets, terug naar Werfpop. Om 21.45 traden daar de Jeugd van Tegenwoordig op. Vanaf het VIP deck hadden we een goed uitzicht. Mijn vriendin en ik dronken nog een biertje en bleven daarna nog even om te kijken naar Madball en Opgezwollen. We bleven niet helemaal tot het einde. Zij moest de volgende dag werken en ik nog de laatste spullen inpakken.

Werfpop

Maandag 18 juli 2016

Vandaag ging de wekker op de normale tijd. Deze keer niet om op tijd op te staan voor werk/school, naar om te vertrekken op vakantie. De laatste spullen moeten nog uit de droger komen (Papa’s Liefste had ze gisteravond wel voor me in de wasmachine gedaan, maar vervolgens vergeten deze aan te zetten…). Hierdoor duurde we het was langer voordat we weg komend. Maar geen haast, want we hoefde geen vliegtuig, trein of boot te halen.
Voor onderweg had ik voor de meiden Autobingo meegenomen (geprint van Internet en Pinterest). Een groot succes, helemaal omdat ze we prijzen mee konden verdienen. Maar het ging we erg snel, dus van 1 rij vol, werd het 1 blad vol en vervolgens heb ik er zelf eentje gemaakt die nog wat moeilijker was. De cadeautjes en snoepjes gingen anders wel heel hard. Maar de autobingo was dus wel een succes.
auto bingoOnderweg stopte we nog even voor een ijsje en om te tanken. Verder verliep de rit prima.
Tegen 19.00 kwamen we aan bij ons vakantiehuisje in Noord Frankrijk. Omdat het al laat was gingen we niet meteen op onderzoek. Ik had dit huisje geboekt via een mysterie park. We hadden daardoor wel een VIP huisje (met bubbelbad en sauna), maar wel helemaal aan het einde van het park. De meiden wilde natuurlijk meteen in het bubbelbad en daarna lekker naar bed. Zelf waren we ook wel moe van de rit, dus niet veel later lag iedereen op een oor

Dinsdag 19 juli 2016

We werden allemaal laat wakker. Papa’s Liefste heeft zich voorgenomen om elke dag te gaan hardlopen, dus ook op vakantie. Daar hield hij zich meteen goed aan, al was het wel wat warm. We besloten eerst maar om fietsen te gaan huren, omdat het best wel een eindje was om te lopen naar het centrum en het zwembad. Na een flinke wandeling in de warme zon, vonden we de fietsenverhuur. Ze hadden gelukkig nog voldoende fietsen voor ons allemaal. Nadat we een mooie hadden uitgekozen, was de volgende stop het zwembad. De meiden vinden niets leuker dan lekker zwemmen en helemaal zo’n subtropisch zwembad met veel glijbanen en andere apparaten waar water uitspuit. Maar het allermooiste is wel het bad waar je in rondjes wordt meegevoerd. Eindeloos willen ze daarin met natuurlijk een van ons. Voor Kleine Zus hebben we een grote band en Grote Zus kan wel zwemmen, maar hangt het liefste aan ons. Leuke service in het zwembad was dat er fotografen rondlopen. Van ons hebben ze een heel leuke gemaakt. Na het zwemmen was het tijd voor KinderBingo. Helaas natuurlijk helemaal in het Frans en ook niets gewonnen.
IMG_7926[1]Terug in het huisje lekker gekookt (had nog maaltijden over en meegenomen van Hello Fresh) en daarna speelde we ouderwerts een spelletje Kwartet na het eten.
IMG_7942[1]Woensdag 20 juli 2016

Vandaag lekker rustig aan gedaan. We zijn even naar het naastgelegen stadje gereden voor wat boodschappen bij de Intermarche. Helaas niet een echte hele grote, maar altijd leuk om daar rond te snuffelen. IMG_7965[1]Voordat we gingen zwemmen besloot ik alvast de curry te maken, zodat deze lekker kon intrekken en we na het zwemmen ook meteen aan tafel konden.Hierdoor aten we wel pas tegen 20.00 uiteindelijk, maar ja dat is voor Fransen natuurlijk heel normaal.
IMG_8006[1]’s Avonds gingen Papa’s Liefste toch maar even samen zitten om de rest van de vakantie te boeken. We hadden wel een idee, maar nog niets vastgelegd. Na wat puzzelen lukte het toch allemaal en zijn we onder de pannen tot en met volgende week zaterdag.

Donderdag 21 juli 2016

Ook vandaag een echte vakantiedag waar we niet veel hebben gedaan. Het is niet zo warm als in Nederland en het heeft zelfs een beetje geregend, maar de temperatuur is erg aangenaam. We hielden daarom vandaag een Meiden Beauty Dag en hebben de hele ochtend getut met maskers, komkommers, nagellak en haarkrijt.
IMG_8044[1] IMG_8053 IMG_8060
We besloten deze keer eerst te eten en dan te gaan zwemmen. We blijven uiteindelijk tot dat het zwembad dicht ging. Thuis moest er alweer worden ingepakt. We wilde de volgende ochtend vroeg weg, om op tijd de boot naar Engeland te halen.
De meiden lagen net in bed toen we opeens bezoek kregen van een jong katje. We hadden al eerder een poes zien lopen langs ons huisje. Duidelijk een wilde kat, want ze bleef op veilige afstand van ons. Het jonge katje was duidelijk een stuk nieuwsgieriger en liep zelfs ons huisje in. Toen ik de meiden toch nog maar even had gehaald (ze sliepen toch nog niet) waren er opeens 3 jonge katjes. Echt kattenvoer had ik niet, maar nog wel een bakje yoghurt dat we vergeten waren bij de curry. Nou dat lustte ze wel. De meiden vonden het super schattig en lagen uiteindelijk veel te laat in bed
IMG_8081[1]Vrijdag 22 juli 2016

Vandaag is de dag waarop Papa’s Liefste en ik 21 jaar samen zijn en we precies 1 jaar in ons “nieuwe” huis wonen.
De wekker ging alweer vroeg en terwijl Papa’s Liefste zijn rondje ging rennen, pakte in de laatste spullen in en ruimde het huisje op. We moesten ook nog de fietsen wegbrengen en daarna kon Papa’s Liefste weer teruglopen om de auto te halen. Gelukkig had ik wat extra tijd ingecalculeerd, want uiteindelijk reden we 30min te laat weg. De auto bleek bijna geen koelvloeistof meer te hebben, dus het was nog even spannend. Gelukkig was het rustig de weg en kwamen we zonder problemen aan in Calais. Uiteraard is er onderweg weer veel autobingo gespeeld. Ik moet snel op zoek naar nieuwe cadeautjes en snoepjes 🙂
De overtocht naar Engeland verliep allemaal heel soepel. We kwamen mooi op tijd aan en konden al vrij snel de boot op. De overtocht duurt ongeveer 1,5 uur, maar met een plekje bij het raam, een broodje en een kop koffie was het een aangename rustpauze.
IMG_8087[1]In Engeland was het nog een anderhalf uur rijden naar het hotel. Even wennen aan het links rijden, maar verder ook hier onderweg geen problemen en het hotel was zo gevonden. Op onze kamer vonden we een leuke verrassing op het bed van de meiden.
IMG_8108[1]Nadat we ons een beetje hadden opgefrist, gingen we eigenlijk meteen weer op pad. Om 19.30 zou namelijk de opening zijn van de Chelsea Parallax, een kunstbeurs. Een vriendin was ons exposeerde daar. Als een verrassing zouden we langs gaan. We waren veel te vroeg in Chelsea, dus liepen we nog wat rond. Al snel zagen we hele grote zeepbellen voorbij komen. Op een pleintje waren ze bellen aan het blazen met speciale stokken met touwen. De bellen die daar uitkwamen waren gigantische. Het leuke was dat de kinderen het zelf ook mochten proberen. Helaas gleed Kleine Zus al snel uit over het zeepsop op de stoep. Haar mooie jurk, helemaal zwart. Gelukkig hadden we nog een extras setje in de auto liggen.
IMG_8121[1]Nadat we snel nog ergens een patatje aten, gingen we naar de Old Town Hall. Als snel vonden we onze vrienden en ze was natuurlijk zeer verrast. Het was erg druk en bloedheet! We zijn daarom wel even gebleven voor een drankje, maar na een kort rondje door de expositie zijn we weer naar het hotel gegaan.
IMG_8126[1]Zaterdag 23 juli 2016

We sliepen prima in ons hotel en door alle drukte van gisteren en omdat het ook best laat geworden was, sliepen de meiden zelfs een beetje uit. Nadat Papa’s Liefste zijn rondje had gerend, gingen we weer op pad. Ons hotel is praktisch naast het station, dus we waren heel snel in London City, in Oxford Street. Daar is de Disney Store en dat is natuurlijk de lievelingswinkel van onze meiden Je mag daar namelijk alle jurken passen en de koets van Cinderella staat daar. We hadden daar in de winkel ook afgesproken met mijn nicht, die in London woont. Helaas was de uitverkoop al bijna helemaal over en de rest van de spullen erg duur. Toch vond Grote Zus een pruik van Anna on Sale. Voor Kleine Zus kocht ik Dory onderbroeken voor als ze zindelijk is.
IMG_8157[1] IMG_8168[1]
Na de Disney winkel was het wel tijd voor lunch en dat deden we in Carnaby Street. Een van de leukste winkelstraten van London. Achter Carnaby Street vind je ook de grootste speelgoed winkel van Engeland, Hamleys en ook daar gingen we even kijken. Je vindt er van alles en veel speelgoed wordt er gedemonstreerd. Je kunt hier ook uren rondlopen.
De meiden wilde ook heel graag in een dubbeldekkerbus zitten, dus namen we er eentje naar Westminster Abby. Onderweg zagen we nog Piccadilly Circus en Trafalgar Square. Allemaal scenes uit de MInions.
IMG_8205[1] IMG_8224[1]
Nadat we over de brug langs de Eye, Big Ben en Westminster Abby (Grote Zus haar Summercamp groep heette Westminster), namen we ook nog de eerst volgende bus naar Buckingham Palace. Daar zagen we bij toeval ook nog de wisseling van de wacht! Natuurlijk waren de meiden ondertussen best moe van al het lopen. We bleven daarom maar even uitrusten in de schaduw. We besloten te gaan eten bij het Hard Rock Cafe aan de andere kant van Green Park. We moesten wel even wachten op een tafeltje, maar gelukkig speelde de meiden lief met hun My Little Pony’s en Grote Zus kreeg leuke reacties op haar nieuwe Anna haar.
Tijdens het eten viel Kleine Zus al bijna in slaap, maar we moesten ook nog terug. Gelukkig is het openbaar vervoer prima geregeld in Londen en na een korte busrit en 2 haltes met de trein, liepen we al weer terug naar het hotel. Daar viel iedereen meteen in bed en eigenlijk in slaap.