Never a Dull Moment week 31

Het was weer een mooie vakantie week. We genoten van de zon, maar ook zochten we de koelte op in de bioscoop, het Tropenmuseum en aten lekker veel ijsjes. Ik ging ook meerdere keren op pad met andere mamablogers en waren we druk met de inrichting van ons huis en het opruimen van mijn vaders huis. Genoeg gedaan, maar toch ook lekker vakantie gehouden. Lees je weer mee?

Zondag 29 juli

We begonnen deze week een flinke workout. Alle overgebleven meubels en spullen in het huis van mijn vaders moesten worden verplaatsen naar de woonkamer. Dat geeft ons een beetje overzicht hoeveel we nog hebben staan en wat we er mee moeten doen, voordat het huis verkocht kan worden. Nadat we deze klus hadden geklaard, ging ik thuis nog even verder.

In het washok boven hadden we op zaterdag al Lundiakasten opgezet (afkomstig uit het huis van mijn vader) opgezet. Dit worden de nieuwe kledingkasten voor de meiden. Nu kan ik na het opvouwen van de kleren ze meteen opruimen en hebben de meiden ook weer meer ruimte in hun kamer voor een bureau of een bankje. Een win-win situatie dus.

Terwijl ik boven bezig was, werd er beneden ook hard ‘gewerkt’. De meiden mochten namelijk een nieuw spelletje voor de Nintendo Switch uitproberen, met de toepasselijke naam GO VACATION. Ze vermaakte zich er zeer goed mee en konden het spel ook heel leuk samen spelen.

Toen de meiden in bed lagen en ik eindelijk op de bank kon ploffen, haalde Papa’s Liefste een ijsje voor mij! Die had ik wel verdiend.

Maandag 30 juli

Vandaag stond er weer een vol programma voor mij klaar. Al vroeg werd ik opgepikt door Kimberly van Beebs and Moms om af te reizen naar het Westland. Daar had Lisette van Lisette Schrijft samen met Angela van Bezoek Westland een leuke bloggerstour voor ons georganiseerd. We begonnen met koffie en koek op de Minicamping de Zwetzone. Je zit hier meteen midden in de polders van het Westland en wordt overspoelt door het vakantie gevoel. Naast de 5 vrolijk gekleurde trekkershutjes zijn er ook een aantal plekken voor tentjes en caravans. Door de kleinschaligheid van de camping, is het erg knus en gezellig. Wist je dat de trekkershutjes ook wel gehuurd worden voor kinder-slaap-feestjes. Hoe leuk is dat! Achter de camping is een mooi natuur gebied waar je over slootjes kunt springen.

Aan de voorkant van de camping vind je de Zweth, een rivier die dwars door het Westland loopt. Daar lag voor ons een elektrische sloep voor ons klaar om onze bloggerstour mee te beginnen. Naast Kimberly en Lisette waren vandaag ook Miriam (MeerVanMir), Nicole (Meisje-Eigenwijsje), Marguerita (Marstyle), Judith (Hip&Hot) en Priscilla (Ranja en Rosé) mee.

Het koste even wat moeite om de boot recht over het water te krijgen, maar de eerste stop was gelukkig maar 5 minuten verder op. Bij Paviljoen de Zweth kun je namelijk deze elektrische sloeps huren, maar je kunt er nog veel meer doen. Zowel voor binnen als buiten hebben ze leuke activiteiten voor kinderen. Er is een binnen speeltuin, oud Hollandse spelletjes, een gezellig restaurant en buiten ook nog een midgetgolf- en survivalbaan. Naast de sloeps hebben ze ook nog kano’s en waterfietsen liggen die je kan huren. Een leuke stop als je een tochtje door het Westland wilt maken.

Na deze rondleiding stapte we weer in ons bootje om te varen naar onze lunch locatie. We voeren door naar de Lier, waar we werden opgewacht door Piet van Delft, Hij is de eigenaar van de Theetuin de Bongaard, een bont gekleurde tuin waar je heerlijk kunt High tea-en of High Wine-en. Het is een populaire plekje, want een tafeltje moet je wel 3 maanden van te voren reserveren.

Naast de Theetuin vind je ook een oude Timmerwerf. Nu het niet meer in gebruik is, is het omgebouwd tot museum. Wat het zo bijzonder maakt, is dat dit een van de weinige timmerwerven is waarbij ook het woonhuis nog geheel in tact is. Dit geeft je een mooi kijkje hoe de mensen vroeger hebben geleefd.

Na de rondleiding mochten we ook zelf aan de slag in de timmerwerf. Voor ons waren de plankjes al op maat gemaakt om een vogelhuisje, kistje of gereedschapskistje te timmeren. Ondanks de warmte gingen we allemaal hard aan de slag en vulde de ruimte zich met timmergeluid. Ik maakte een mooi gereedsschapskistje, wat thuis denk ik dienst gaat doen als stiftenbak.

Na deze intensieve activiteit, stapte we weer in ons bootje om terug te keren naar Paviljoen de Zweth. Hier stond een koud drankje voor ons klaar en een portie bitterballen. Ook mochten we nog een potje midgetgolfen en dat viel toch niet zo mee, want deze baan heeft allemaal lastige obstakels. Terug op de mini-camping genoten we nog even van de rust en het mooie weer, waarna iedereen weer in zijn auto stapte om huiswaarts te keren. Kimberly zette mij mooi op tijd weer af, om de meiden van de BSO te halen.

Ik bracht de meiden meteen door naar mijn zus, waar ze een nachtje mochten logeren. Papa’s Liefste en ik hadden namelijk een uitnodiging voor de premiere van Mission: Impossible – Fallout. Deze werd vertoont in Pathe Arena in de Imax zaal. Op de rode loper stonden de motor en auto waarin Tom Cruise een paar spectaculaire achtervolgingen heeft in de film. Lisette had zich na de Bloggertour ook snel opgefrist en was er samen met haar zoon. En ook Marjolein was er met haar man. Samen vonden we een mooi plekje in de zaal.

De film was in een woord geweldig. Ik ben zelf niet de grootste fan van actiefilms, maar zeker op een Imax scherm wordt je helemaal in het verhaal meegezogen en is het net alsof je 2,5 uur in een achtbaan zit. Deze film is absoluut de must-see voor deze zomer.

Dinsdag 31 juli

We konden heerlijk even uitslapen omdat er geen kinderen waren, die ons wakker maakt. Mijn zus nam ze mee naar het strand en zo kon ik even een dagje wat dingen regelen in huis. Ik heb daarom over vandaag verder niet zoveel te vertellen en was het verder een rustig dagje. Aan het einde van de middag kwamen de meiden weer thuis vol verhalen over het strand en ijsjes.

Woensdag 1 augustus

Papa’s Liefste had ook de ochtend vrij gemaakt, zodat wij een aantal spullen bij mijn vaders huis konden ophalen en wegbrengen. Voor de laatste meubels zoeken wij een opkoper en ik had zelf thuis ook nog wel wat dingen die weg mochten. Met een busje hadden we dat zo geregeld en hadden we met de warmte ook wel een ijsje verdiend. Na deze intensieve arbeid, stopte we ook nog even bij het makelaarskantoor om het koopcontact van mijn vaders huis te ondertekenen. Ook weer een belangrijke stap voorwaarts.

Al snel riepen de meiden dat ze zich vervelende. Terwijl wij aan het slepen waren geweest met de meubels, hadden zij de hele ochtend met de Nintendo Switch mogen spelen. Eenmaal weer thuis had ik gezegd dat het wel genoeg nu was geweest en dat ze maar iets anders moesten gaan doen. Zoals het hoort in de vakantie konden ze niets verzinnen thuis en wilde ze graag de stad in. Ik bedacht mij toen opeens dat ze beide nog een vakantiepas hadden liggen vol met leuke activiteiten in de vakantie. Die namen we dus mee.

Zelf was ik wel een beetje mooi van het sjouwen en toch ook wel de emotie van de laatste eindjes, maakte dat ik geen zin had om te gaan fietsen naar de stad, dus namen we lekker de bus. Voor de meiden is dat bij ons in de stad gratis en de bus rijdt ongeveer van deur tot deur. In de stad aangekomen, liepen we naar de kinderboekenwinkel Silvester. Met de vakantiepas konden de meiden daar een speurtocht door de winkel doen en kregen ze na afloop een bon voor een ijsje, bij de lekkerste ijswinkel van de stad, Robeto’s. Zo was de middag dus meteen leuk gevuld.

Omdat we nog even moesten wachten op de bus en liepen nog even door de H&M. Ze mochten in de uitverkoop allebei een setje uitzoeken. Bij de kassa bleek dat er nog eens 50% korting van de afgeprijste kleding ging. Toen kon ik het toch niet laten om een bus later te nemen en nog een rondje door de winkel te doen. Deze jurk stond namelijk al heel lang bij Kleine Zus op haar verlanglijstje. Eigenlijk een maatje te klein, maar kan deze zomer nog best.

’s Avonds had ik afgesproken met vrienden om een hapje te gaan eten. We doen dit 2x per jaar en ga altijd naar de Thai Buddha’s. We bestellen dan ook altijd hetzelfde (voor mij 542 en 849). Omdat het nu lekker weer was, konden we ook heerlijk op de terrasboot zitten. Deze gezellige avond sloten we af met een Espresso Martini (koud geserveerde espresso met Kalua en Vodka)

Donderdag 2 augustus

Papa’s Liefste gaf ons een lift naar het Tropen Museum. We waren daar uitgenodigd om een kijkje te komen nemen in hun Feestwinkel! Tijdens de zomervakantie kun je daar namelijk veel leuke activiteiten doen, zoals je eigen squishy, recordatorio (cadeaudoosje) en piñata maken. We waren er al lekker vroeg en begonnen met de leuke speurtochten in de feestwinkel.

Er zijn verschillende speurtochten te doen, die allemaal in het teken staan van feesten zoals verjaardag, kerst, Chinees Nieuwjaar en het Kleurenfeest in India. Met de speurtocht kun je letters verzamelen, die je dan in het fotohokje kan invoeren en je toegang geven tot het maken van een leuke foto. Een groot succes bij de meiden. Ook maakte we een recordatorio (cadeaudoosje) aan de knutseltafel.

Om 12.00 moesten we inchecken voor onze vlucht naar Marokko. We waren al een keertje eerder naar de tentoonstelling ZieZo Marokko geweest, maar de meiden wilde dolgraag nog wel een keertje. Eenmaal geland in Marokko werden we verwelkomt in de gastenkamer van Yousef (ook wel bekend als rapper Sjef) met een kopje echte Marokkaanse thee. Daarna deden we de spreurtocht door de gangetjes, deden we geurenmemory in de keuken en reden we in de bus door het landschap van Marokko.

Eenmaal weer terug in Nederland, was het tijd voor lunch. We konden heerlijk buiten zitten, wel in de schaduw, want het was best warm buiten. Een dagje in de koelte van het museum was eigenlijk best wel lekker.

Na de lunch wilde de meiden natuurlijk graag zelf een squishy maken. Voor de kinderen lagen er blokjes schuimrubber klaar, die ze zelf in de juiste vorm mochten knippen en daarna verven met acrylstiften. De meiden gingen lekker aan de slag en maakte een kaktus, cupcake, eenhoorn en watermeloenen.

Tenslotte gingen we nog terug naar de feestwinkel, want daar konden we de piñata maken aan de knutseltafel. We kregen een bouwpakketje van een paardje, dus we zelf moesten vouwen en plakken. Daarna werden ze versiert met stroken crêpepapier. Kleine Zus had er niet zo’n zin meer in en speelde heel leuk met een jongetje in de feestwinkel (die had ook zijn moeder aan het werk gezet voor de piñata ;))

Ondertussen was het alweer 16.00 en werden de knutselspullen alweer opgeruimd. Wij hadden ons dus de hele dag hier meer dan prima vermaakt, maar nu was het ook wel tijd om naar huis te gaan. We namen de tram, trein en bus en waren zo voor het eten weer thuis.

Vrijdag 3 augustus

Tussen alle vakantie dagen door moet er ook gewerkt worden en vandaag was zo’n dag. De meiden gingen lekker met de BSO naar boerderij ’t Geertje en wij naar ons werk. Omdat mijn zus een rondje cocktails met bitterballen via Facebook had gewonnen, fietste ik ’s avonds nog even de stad in. Bij de Stadthouder vond wij nog net een plekje op het terras en proostte op hun 16e verjaardag

Zaterdag 4 augustus

De ochtend begon lekker rustig en gaf mij eindelijk even de tijd om een aantal spullen op Marktplaats te zetten. De kasten van de meiden mogen nu weg en ook een aantal spullen van mijn vader wilde ik toch nog proberen te verkopen.

Na de lunch werd ik opgehaald door Miriam. Samen zouden we op kraamvisite gaan bij Marije van Mrs. Mama. Aangezien zij aan de andere kant van Nederland woont, moesten wij wel eerst een stukje rijden. Gelukkig was het richting het noorden niet zo druk op de weg en werden we bij Marije verwelkomt met een groot glas ice tea en een ijsje. De beide dochters van Marije en Miriam heten Noor, dus moest er natuurlijk wel even een foto gemaakt worden van beide trotse moeders. Na een uurtje lekker in de tuin te hebben gezeten, reden wij weer naar huis. Na een pit-stop bij de Golden Arces, zetten Miriam mij weer thuis af.

Hoeveel ijsjes hebben jullie deze week gegeten?

Spread the love

2 thoughts on “Weekoverzicht | Never a dull moment week 31 met ijsjes, cocktails en bitterballen